E-mail: jakub@pacanda.cz

© 2019 | Jakub Pacanda

• Jakub Pacanda

Recenze na knihu: Boj o pozornost

Kubo, písněte mi adresu, pošlu Vám knížku, ať nečekáte do ledna :-)

Píše mi Filip Kahoun (autor nové knihy Boj o pozornost) ve středu 4. prosince v čase 14:56 zprávu na LinkedInu.

Překvapen a zároveň potěšen píšu Filipovi svou dočasnou adresu a pln očekávání se už, už těším, až se mi jeho kniha dostane do rukou. Kniha dorazila s lehkým zpožděním, ale tentokrát jsem to i té naší milé České poště prominul. Vždyť byly Vánoce.

Mou vlastní pozornost

Dostala kniha téměř okamžitě, co jsem si jí vyzvedl. Už prvními řádky, se autorovi povedlo mě rozesmát a já věděl, že tenhle typ knihy mě určitě bude bavit. Nejzajímavější mi však přijde ta souhra všech náhod. Nebo snad náhody skutečně neexistují?

Jak jsem psal, kniha do mých rukou díky předvánočnímu shonu dorazila o víc jak 14 dní od odeslání. Mezitím se mi zároveň v mém osobním životě dělo pár věcí, které mě dostali do menších splínů, ba dokonce do lehké deprese. Mě osobně se toto moc často neděje. Nebojím se odmítnutí, nebojím se zdravě riskovat, umím prohrávat a dokonce je mi jedno, co si o mě druzí myslí. A nebo je to vlastně všechno úplně jinak a jen jsem se v době mého dospívání naučil všechny tyto strachy a emoce potlačovat a neřešit je?

Myslím, že vůbec neumíte zacházet se svou pozorností

Diagnostikovala v roce 2007 v jedné sklepní místnosti Filipova terapeutka příčinu jeho podlomeného zdraví. No ovšem! Moje pozornost je to, co mě dnes dostalo do těch splínů a lehké deprese. Respektive to, jak jsem s ní v posledních třech měsících zacházel.

Knihu jsem s přestávkami přečetl za necelých 24h (v součtu za necelých 7h). Ponořil jsem se do knihy natolik, že jsem dokonce zapomněl, že trpím specifickou poruchou čtení, tedy Dyslexií.

Miluji knihy, které lze rovnou aplikovat do praxe

Mnoho věcí, které jsou v knize doporučené, jsem osobně dávno vyzkoušel a bylo bezvadné si to opět připomenout. Jeden čas jsem například žil 7 návyky skutečně efektivních lidí od Stephen Coveye. Možná si někdo z mých kruhů (pokud můj blog vůbec někdo čte) pamatuje, že jsem měl třeba denní online schůzky od 9:00 až 11:30. Své talenty (Maximizer, Futuristic, Strategic, Self-assurance a Arranger) jsem si přes Gallup zjišťoval někdy ve svých 23 letech. Dnes jsem si je opět otevřel a říkám si no jo, vždyť to jsem já, úplně jsem na to zapomněl!

Jak stárnu, tak cítím, že se rozvíjí jednak má duše, tak se mění i mé tužby a potřeby. Přání v mých 20 letech byla naprosto jiná, než přání, která mám dnes. A tak se zamýšlím co spojuje toho 20 letého kluka s klukem, kterým jsem dnes. Co je ten můj vnitřní pohon a vzorce mého myšlení, které se nemění a vždy mě dokážou postavit zpět na startovní čáru? Čemu po celý život dávám nikoliv tu DENNÍ pozornost, ale tu ŽIVOTNÍ? Ten druh pozornosti, který pravděpodobně nikdy nezměním, protože to jediné mi v životě opravdu dává smysl? Je toho ještě tolik, co o sobě nevím. Možná je na čase dát největší dávku své pozornosti právě sobě samotnému.

Na shledanou v roce v 2020.

PS: Kratší recenzi na knihu naleznete na mém profilu na Databázi knih, případně můžeme o tématu pokecat v mé digitální klubovně.

134 zobrazení